Spaanse hoogvlakte en verder. - Reisverslag uit Villafalé, Spanje van Jan-Hein Nikkels - WaarBenJij.nu Spaanse hoogvlakte en verder. - Reisverslag uit Villafalé, Spanje van Jan-Hein Nikkels - WaarBenJij.nu

Spaanse hoogvlakte en verder.

Blijf op de hoogte en volg Jan-Hein

22 Juni 2014 | Spanje, Villafalé

Vanaf Najera klimmen we geleidelijk van 500 naar ruim 800 meter. Fietsen over de Spaanse hoogvlakte echt bijzonder hier. Slingeren over heuvelachtige weggetjes mooi uitzicht natuur en boeren.

We hebben zondag de 2000 km overschreden. We overnachten in een pelgrims herberg, een Albergue, overnachting voor 5, met avondeten voor 7,50 euro. Slapen lukt ons overal.
Gezellig is het in de herbergen, we ontmoeten mensen van over de hele wereld, vaak lopen ze de route. Het valt op dat de lopers over het algemeen jonger zijn dan de fietsers.

We fietsen door Burgos een vroegere hoofdstad van Castilie waar de beroemde El Cid midden in de kathedraal begraven ligt.
De kathedraal is een verzameling van overweldige Bijbelse voorstellingen
Teveel goud wat er blinkt het kan niet op. Je raakt de weg kwijt in veelvoud van superlatieven, blij dat je weer buiten bent.
Dan een weg fietsen van 14 procent valt ook niet mee.
Hele dagen lekker weer zo rond de 28 graden. Op de hoogvlakte begint
's ochtends fris en strak blauw in de middag volgen er vaak wat wolken. Gisteravond kwam het met bakken uit de lucht.

Vandaag hebben we "Hollands weer" regenachtig en 19 graden.
In een bibliotheek hebben we op internet via "goedkope kaarten" de terugreis kunnen boeken. Rechtstreeks zonder stop naar Schiphol, ik zeg goed geregeld.

Van moeder Diny de opdracht gekregen goed te eten. Is hier geen probleem een ontbijt, een bezoek aan de bakker en onderweg hebben ze prima menu van de dag speciaal voor de Camino's. Goed eten voor weinig. Vaak hebben ze in de avond ook nog een dagmenu inclusief.
Snap niet hoe Heinz rond komt, hij fietst het zelfde maar eet de helft. Stug stoomt de locomotief elke dag de route. Heel efficiënt. Hij komt straks thuis als een jonge god.

We crossen door menig Call Real (Dorpsstraat). Veel variatie. Ze kunnen goed overweg met Europees geld je struikelt over de borden van mede mogelijk gemaakt door. Nieuwe snelwegen, spoorlijnen, fietsroutes, monumenten het kan niet op.

• 24 Juni 2014 - 22:02

Harry, Henny En Rens:

Als Henk als een jonge god thuiskomt, hoe kom jij dan thuis Jan Hein....?? :-)

• 24 Juni 2014 - 22:05

Jan En Jenny:

Jullie schieten al lekker op. De laatste lootjes nog.
    Prachtige foto's.

• 24 Juni 2014 - 22:13

Marieke:

Weer prachtige foto's! Succes en blijf genieten!

• 24 Juni 2014 - 22:22

Allard En Diny:

Wat fijn dat alles zo goed gaat,volgens ons is het een en al genieten,Kan ook niet anders als we die prachtige foto's zien gr. uit dorth en tot dinsdag. Allard en Diny.

• 25 Juni 2014 - 18:50

Wim En Anja:

Je kunt wel fotograaf worden J.H., je wordt steeds creatiever!
    Prachtig hoor, jullie leven als een god in ... Spanje.