Het poepertje. - Reisverslag uit Dax, Frankrijk van Jan-Hein Nikkels - WaarBenJij.nu Het poepertje. - Reisverslag uit Dax, Frankrijk van Jan-Hein Nikkels - WaarBenJij.nu

Het poepertje.

Blijf op de hoogte en volg Jan-Hein

17 Juni 2014 | Frankrijk, Dax

Dinsdag 17 juni, vandaag stipt 9 uur vertrokken. Hele dag vlak, wind ongeveer in de rug, we gaan als de brandweer.

Hier zijn veel bosbranden geweest. Tussen de bossen door ontstaan compleet nieuwe akkers deze worden van water voorzien door grote ronddraaiende beregeningssystemen. Het lijkt wel of ze eerst een rondje beregenen en dan bepalen waar de akker komt.

Voor de Eglise St Jacqus in Labouheyre treffen we Danny de Vlaming ,hij was blij dat hij Nederlanders zag. Antwerpen was hij vertrokken en het ging niet al te best met zijn poepertje. Hij was al naar de dokter geweest die zijn poepertje 3 dagen rust voorschreef maar daar had hij geen tijd voor dus dan maar beplakt met speciale pleisters.
Danny vroeg hij mee mocht fietsen en dat gebeurde tot in Dax, 75km. Een puffende zuchtende Belg op sleeptouw.

• 17 Juni 2014 - 23:57

Jan En Jenny:

Mooi verhaal met die puffende Belg op sleeptouw.
    Fijn dat het zo voorspoedig gaat.

• 18 Juni 2014 - 22:20

Anne-Marie:

Wat een leuk verhaal van jullie Vlaamse vriend. Veel succes nog!

• 19 Juni 2014 - 20:25

Gerrie Van Der Waarde-Nikkels:

Hoorde vanmiddag van Toos over jullie tocht. Gelijk de verslagen gelezen en de foto's bekeken. Geweldig! Ik wens jullie (ook namens Gerrit) verder een goede, waardevolle reis!!